FAQ – Bikey

Waar kan ik een Bikey krijgen?

Bij alle stallingen zijn Bikeys (gratis) verkrijgbaar. Ook het ringetje, om deze aan je fietssleutel te bevestigen.

Worden mijn NAW gegevens gelogd?

Absoluut niet.

Het lijkt net op een anonieme OV-chipkaart.

De QR code op de sleutelhanger is niet aan jou als persoon gebonden. Maar wel aan je fietssleutel. De QR code geeft een bepaalde output die door ons systeem wordt vertaald naar een “stallings handeling” oftewel: ingescand of uitgescand.

Het oude bonnetje was veel veiliger!

Absoluut niet.

Bikey is net zo (on)veilig als het “oude bonnetje”.

  1. Een regenbui en het bonnetje was weg;
  2. Je bent het reçuutje kwijt;
  3. Een onverlaat die de bonnetjes er af scheurde;

Bij al deze gebeurtenissen kon men/kan je de fiets niet sluitend terugvinden.

Gelukkig had je altijd nog een fietssleutel, en een beheerder die je bijstaat!

Waarom moet mijn Bikey aan de sleutelhanger?

Alleen dan hoort de Bikey bij jouw fiets! Met andere woorden: dan kan de beheerder zien, of jij je fiets wel op slot zet of van het (juiste) slot afhaalt.

Hoe weet ik nou of mijn fiets veilig staat?

Dat weet je nooit 100% zeker. Hiervoor moeten wij een hermetisch afgesloten stalling hebben, met tourniquets en verankerde stalling beugels.

Het is in theorie mogelijk, dat een niet op slot gezette fiets (met een Bikey aan de fietssleutel) in de stalling staat. Berust je dan in de gedachte, dat onze beheerders dit signaleren. Vanuit de beveiligingscamera’s of vanuit de verplichte surveillance ronde die zij iedere keer maken. Daarbij wordt abnormaal gedrag meteen gesignaleerd. (En mocht een fiets niet op slot staan, zetten zij hem op slot met een eigen slot).

Wij ontvangen ruim 2 miljoen bezoekers per jaar. Hiervan worden maximaal 8 fietsen gestolen op jaarbasis. Nog steeds bijzonder spijtig, begrijp ons niet verkeerd. Er zijn inmiddels 140.000 Bikeys in omloop (stand: mei 2017).

Ik heb een Bikey gevonden!

Wat goed dat je de moeite neemt om te kijken wat er mee moet gebeuren!

Wij zouden het heel erg op prijs stellen, als je de gevonden Bikey op een van onze stallingen komt inleveren. Mocht dat niet kunnen of lastig zijn, opsturen mag ook! Uiteraard gratis, naar:

Antwoordnummer 53236 – 2505 WB Den Haag.

Ik wil helemaal geen Bikey!

Dat is bijzonder jammer. Wellicht dat wij je van dienst kunnen zijn, om eventuele drempels weg te nemen.

Stuur een mail naar contact@biesieklette.nl en wij proberen je van alle antwoorden te voorzien.

Inmiddels is het wel zo dat alleen met een Bikey je fiets bewaakt gestald kan worden bij Biesieklette.

Ik heb een gefotografeerde Bikey op mijn smartphone

Hartstikke leuk geprobeerd Zo ver zijn wij nog niet. Stap 1 is de sleutelhanger, die aan de fietssleutel bevestigd moet worden om aan te tonen dat jij bij jouw fiets hoort. Stap 2 is een pilot met een persoonlijke bikey in de nabije toekomst. Stap 3 is mogelijk e-ticketing via je smartphone. Onze beheerders hebben de instructie gekregen om alleen geldige Bikey Sleutelhangers te scannen.

FAQ – Buurtstallingen, fietskluizen, fietstrommels en bewonerspassen

Ik kom niet verder in de aanvraagmodule

Om een aanvraag te doen voor een plek in een buurtstalling, fietskluis of fietstrommel ga je naar biesieklette.nl en vul je het formulier in.

Van enkele klanten hebben wij gehoord dat het formulier niet goed werkte in hun browser. Als het bij u niet lukt, raden wij u aan om:

  • Een andere browser te proberen. Microsoft Edge werkt bijvoorbeeld goed.
  • Uw cookies te verwijderen. Dit doet u door naar uw zoekgeschiedenis te gaan, en dan kunt u ‘cookies verwijderen’.
  • Mocht dit nog niet werken, dan kan het helpen om een andere computer of smartphone te proberen.

Mag ik een motor, snorfiets of brommer stallen in een fietstrommel of fietskluis?

Nee dit is niet toegestaan, de fietstrommels en fietskluizen zijn alleen bedoelt voor fietsen.

Past een fiets met kinderzitje in een fietstrommel/fietskluis?

Nee een fietskluis is te laag hiervoor en een fietstrommel heeft door zijn halfronde vorm hier geen ruimte voor.

Hoeveel fietsen passen er in een fietstrommel?

Er kunnen maximaal 4 fietsen in de fietstrommel.

Er is geen stalling in de buurt! Hebben jullie nog een advies?

Kijk even op www.buurtstallingdenhaag.nl wellicht vindt u hier een stalling.

Hoe kan ik mijn contract beëindigen?

Wij vinden het jammer dat je ons gaat verlaten! Verhuur wordt telkens voor een periode van 1 jaar afgesloten. Tussentijds opzeggen is van de verhuur is in principe niet mogelijk. Je ontvangt van ons 3 maanden vóór einddatum van de verhuur een factuur voor een nieuwe periode van 1 jaar. Wanneer je deze niet betaald wordt de huur automatisch beëindigd. Je ontvangt dan een bevestiging hiervan en mocht het van toepassing zijn, het verzoek de sleutel retour te sturen.

In geval van zwaarwegende onvoorziene omstandigheden zoals een verhuizing of overlijden, is tussentijdse beëindiging van de huur wel mogelijk. Stuur hiervoor verzoek naar e-mail: contact@biesieklette.nl. Vermeld hierin je naam, adres, om welke locatie het gaat en stuur bewijsstuk(ken) zoals verhuisbevestiging van gemeente of overlijdensakte. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk een reactie geven op jouw verzoek.

Alle fietstrommels / fietskluizen zijn vol. Kan ik op een wachtlijst?

In de aanvraagmodule zie je direct of er een plek vrij is in de door jou gekozen buurtstalling, fietskluis of fietstrommel.

Als er geen plek is in de door jou gekozen buurtstalling, fietskluis of fietstrommel kom je na het invullen van het formulier automatisch op de wachtlijst. Je ontvangt dan van ons bericht wanneer er weer plek is in de stalling.

Let op: de stallingen zijn heel populair en dat betekent helaas dat de wachttijd lang kan zijn. In de fietstrommels passen maar 4 fietsen, dus het kan soms een tijd duren voordat er weer een plek vrij komt.

Mag ik mijn plek in een buurtstalling of fietstrommel ruilen voor een andere plek?

Het is helaas niet mogelijk om van plek te ruilen. Voor elke trommel en de meeste buurtstallingen is er een wachtlijst. Wij kunnen dan ook geen voorrang geven aan mensen die een plek willen ruilen. Als je gaat verhuizen en een plek in een andere stalling wilt, zul je een nieuwe aanvraag moeten doen via biesieklette.nl/aanvraag.

Bij wie kan ik terecht met vragen over een fietstrommel, fietskluis of buurtstalling?

Als je vragen hebt over een fietstrommel, fietskluis of buurtstalling, kun je een bericht sturen contact@biesieklette of op werkdagen (maandag t/m donderdag) van 08.30 – 17.00 uur en op vrijdag van 08.30 – 16.00 uur telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 070 – 394 22 11.

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van de sleutel van fietstrommel, buurstalling of fietskluis?

Ben je je sleutel van de fietstrommel, buurtstalling of fietskluis kwijt? Stuur dan een bericht naar contact@biesieklette.nl en wij zullen je verder informeren.

Ik heb een bewonerspas. Moet ik de Bikey dan ook laten scannen door de beheerder?

Ja, ook als je in het bezit bent van een bewonerspas moet de Bikey ALTIJD door de beheerder gescand worden, als je je fiets in de stalling zet en ook als je je fiets uit de stalling haalt.

FAQ – Strandrolstoelen

Ik wil een strandrolstoel reserveren. Hoe gaat dat?

Het is mogelijk om via onze website een strandrolstoel te reserveren.

https://www.biesieklette.nl/verhuur/

Hoe lang mag ik een strandrolstoel huren?

De strandrolstoelen zijn per 4 uur te boeken. Let vooral op bij de Cadweazle want hier is er een beperkte accuduur van 2 uur. Daarna moet de accu weer 2 uur worden opgeladen.

Waar kan ik in Scheveningen strandrolstoelen huren?

Deze kun je huren bij de stallingen: Scheveningen Haven en Kijkduin.

Ik kan de stalling Scheveningen Haven niet vinden!

Wij bevinden ons bij het beachstadion, links aan het einde van de boulevard.

Is het ver naar de Pier vanaf Scheveningen Haven?

Nee, 20 minuten wandelen.

Ik wil mijn strandrolstoel bij een andere stalling inleveren, of meenemen naar een andere plaats. Mag dat?

Dat is helaas niet mogelijk. Er wordt veel gebruik gemaakt van onze strandrolstoelen. Ons reserveringssysteem is zo ingericht dat zo veel mogelijk mensen er gebruik van kunnen maken. Dan helpt het niet, als de strandrolstoel bij een andere locatie ingeleverd wordt.

Het lijkt mij leuk om een stukje over de boulevard met een Wombat te rijden. Is dat mogelijk?

Liever niet. Maar als je echt een stukje wilt rijden, bijvoorbeeld om naar de Pier te gaan, doen wij daar niet moeilijk over. Wij proberen het slijten van de banden te minimaliseren. Dus niet helemaal naar Rotterdam rijden s.v.p. ; – )

Ik heb een feestje. Op het strand. Ik verwacht dat het later wordt dan jullie openingstijden. Mag ik de strandrolstoel dan de volgende dag inleveren?

Hartstikke leuk. Maar ook hierin moeten wij rekening houden met vervolgreserveringen de volgende dag vroeg. Dat in combinatie met de laadtijd vraagt om een volle nacht laadtijd. Je kunt wel buiten de openingstijden de strandrolstoel inleveren. Hier wordt een toeslag voor berekend. Neem even telefonisch contact op.

Hoeveel kost het eigenlijk, een strandrolstoel huren?

Wij vragen € 5,00 per twee uur voor een elektrische strandrolstoel. En vragen € 2,50 per dag voor een niet elektrische strandrolstoel.

Ik wil met de Cadweazle het water in. Mag dat?

Nee! Oei, dat kan de elektronica niet aan. De Cadweazle is absoluut niet waterproof!

Welk gewicht kan de strandrolstoel dragen?

Maximaal 110 kg.