FAQ – Bikey

Waar kan ik een Bikey krijgen?

Bij alle stallingen zijn Bikeys (gratis) verkrijgbaar. Ook het ringetje, om deze aan je fietssleutel te bevestigen.

Worden mijn NAW gegevens gelogd?

Absoluut niet.

Het lijkt net op een anonieme OV-chipkaart.

De QR code op de sleutelhanger is niet aan jou als persoon gebonden. Maar wel aan je fietssleutel. De QR code geeft een bepaalde output die door ons systeem wordt vertaald naar een “stallings handeling” oftewel: ingescand of uitgescand.

Het oude bonnetje was veel veiliger!

Absoluut niet.

Bikey is net zo (on)veilig als het “oude bonnetje”.

  1. Een regenbui en het bonnetje was weg;
  2. Je bent het reçuutje kwijt;
  3. Een onverlaat die de bonnetjes er af scheurde;

Bij al deze gebeurtenissen kon men/kan je de fiets niet sluitend terugvinden.

Gelukkig had je altijd nog een fietssleutel, en een beheerder die je bijstaat!

Waarom moet mijn Bikey aan de sleutelhanger?

Alleen dan hoort de Bikey bij jouw fiets! Met andere woorden: dan kan de beheerder zien, of jij je fiets wel op slot zet of van het (juiste) slot afhaalt.

Hoe weet ik nou of mijn fiets veilig staat?

Dat weet je nooit 100% zeker. Hiervoor moeten wij een hermetisch afgesloten stalling hebben, met tourniquets en verankerde stalling beugels.

Het is in theorie mogelijk, dat een niet op slot gezette fiets (met een Bikey aan de fietssleutel) in de stalling staat. Berust je dan in de gedachte, dat onze beheerders dit signaleren. Vanuit de beveiligingscamera’s of vanuit de verplichte surveillance ronde die zij iedere keer maken. Daarbij wordt abnormaal gedrag meteen gesignaleerd. (En mocht een fiets niet op slot staan, zetten zij hem op slot met een eigen slot).

Wij ontvangen ruim 2 miljoen bezoekers per jaar. Hiervan worden maximaal 8 fietsen gestolen op jaarbasis. Nog steeds bijzonder spijtig, begrijp ons niet verkeerd. Er zijn inmiddels 140.000 Bikeys in omloop (stand: mei 2017).

Bot gezegd: dat weet je nooit 100% zeker. Hiervoor moeten wij een hermetisch afgesloten stalling hebben, met tourniquets en verankerde stalling beugels.

Het is in theorie mogelijk, dat een niet op slot gezette fiets (met een Bikey aan de fietssleutel) in de stalling staat. Berust je dan in de gedachte, dat onze beheerders dit signaleren. Vanuit de beveiligingscamera’s of vanuit de verplichte surveillance ronde die zij iedere keer maken. Daarbij wordt abnormaal gedrag meteen gesignaleerd. (En mocht een fiets niet op slot staan, zetten zij hem op slot met een eigen slot).

Wij ontvangen ruim 2 miljoen bezoekers per jaar. Hiervan worden maximaal 8 fietsen gestolen op jaarbasis. Nog steeds bijzonder spijtig, begrijp ons niet verkeerd. Nu zijn er ruim 30.000 Bikeys in omloop en in mei 2017 verwachten wij de 100.000e Bikey uit te delen!

Ik heb een Bikey gevonden!

Wat goed dat je de moeite neemt om te kijken wat er mee moet gebeuren!

Wij zouden het heel erg op prijs stellen, als je de gevonden Bikey op een van onze stallingen komt inleveren. Mocht dat niet kunnen of lastig zijn, opsturen mag ook! Uiteraard gratis, naar:

Antwoordnummer 53236 – 2505 WB Den Haag.

Ik wil helemaal geen Bikey!

Dat is bijzonder jammer. Wellicht dat wij je van dienst kunnen zijn, om eventuele drempels weg te nemen.

Stuur een mail naar info@biesieklette.nl en wij proberen je van alle antwoorden te voorzien.

Inmiddels is het wel zo dat alleen met een Bikey je fiets bewaakt gestald kan worden bij Biesieklette.

Ik heb een gefotografeerde Bikey op mijn smartphone

Hartstikke leuk geprobeerd Zo ver zijn wij nog niet. Stap 1 is de sleutelhanger, die aan de fietssleutel bevestigd moet worden om aan te tonen dat jij bij jouw fiets hoort. Stap 2 is een pilot met een persoonlijke bikey in de nabije toekomst. Stap 3 is mogelijk e-ticketing via je smartphone. Onze beheerders hebben de instructie gekregen om alleen geldige Bikey Sleutelhangers te scannen.

FAQ – Buurtstallingen, fietskluizen en fietstrommels

Ik kom niet verder in de aanvraagmodule

Om een aanvraag te doen voor een plek in een buurtstalling, fietskluis of fietstrommel ga je naar biesieklette.nl/aanvraag en vul je het formulier in.

Van enkele klanten hebben wij gehoord dat het formulier niet goed werkte in hun browser. Als het bij u niet lukt, raden wij u aan om:

  • Een andere browser te proberen. Microsoft Edge werkt bijvoorbeeld goed.
  • Uw cookies te verwijderen. Dit doet u door naar uw zoekgeschiedenis te gaan, en dan kunt u ‘cookies verwijderen’.
  • Mocht dit nog niet werken, dan kan het helpen om een andere computer of smartphone te proberen.

Mag ik een motor, snorfiets of brommer stallen in een fietstrommel of fietskluis?

Nee dit is niet toegestaan, de fietstrommels en fietskluizen zijn alleen bedoelt voor fietsen.

Past een fiets met kinderzitje in een fietstrommel/fietskluis?

Nee een fietskluis is te laag hiervoor en een fietstrommel heeft door zijn halfronde vorm hier geen ruimte voor.

Hoeveel fietsen passen er in een fietstrommel?

Er kunnen maximaal 4 fietsen in de fietstrommel.

Er is geen stalling in de buurt! Hebben jullie nog een advies?

Kijk even op www.buurtstallingdenhaag.nl wellicht vindt u hier een stalling.

Hoe kan ik mijn contract beëindigen?

Wij vinden het jammer om te horen dat je ons gaat verlaten!

Na een jaar huren is de opzegtermijn een volledige maand. Dus als je op 15 november opzegt, dan eindigt het contract op 31 december (na de volledige maand december).

Opzeggen kun je doen door een e-mail te sturen naar aanvraag@biesieklette.nl. Vermeld hierin je naam, adres, en om welke buurtstalling, fietskluis of fietstrommel het gaat.

Je kunt de sleutel binnen één week na het eindigen van het contract retour sturen naar:

Biesieklette Holding BV

Antwoordnummer 53236

2505 WB DEN HAAG

Vermeld hierbij ook je naam en om welke fietstrommel het gaat.

Sta ik op de wachtlijst?

In de aanvraagmodule (biesieklette.nl/aanvraag) zie je direct of er een plek vrij is in de door jou gekozen buurtstalling, fietskluis of fietstrommel.

Als er geen plek is in de door jou gekozen buurtstalling, fietskluis of fietstrommel kom je na het invullen van het formulier automatisch op de wachtlijst. Je ontvangt dan van ons bericht wanneer er weer plek is in de stalling.

Let op: de stallingen zijn heel populair en dat betekent helaas dat de wachttijd lang kan zijn. In de fietstrommels passen maar 4 fietsen, dus het kan soms een tijd duren voordat er weer een plek vrij komt.

Mag ik mijn plek in een buurtstalling of fietstrommel ruilen voor een andere plek?

Het is helaas niet mogelijk om van plek te ruilen. Voor elke trommel en de meeste buurtstallingen is er een wachtlijst. Wij kunnen dan ook geen voorrang geven aan mensen die een plek willen ruilen. Als je gaat verhuizen en een plek in een andere stalling wilt, zul je een nieuwe aanvraag moeten doen via biesieklette.nl/aanvraag.

FAQ – Strandrolstoelen

Ik wil een strandrolstoel reserveren. Hoe gaat dat?

Bij Biesieklette reserveer je heel makkelijk en snel vanuit je binnenzak! Gewoon de app Biesieklette downloaden via de app/playstores. Heb je deze in je bezit? Kies dan “Strandrolstoel huren” in het menu. De rest spreekt voor zich.

Hoe zie ik of mijn reservering goed is verwerkt?

Als je je reservering hebt afgerond, krijg je van ons een bevestigingsmail met alle gegevens. Controleer wel eerst, dat je een geldig en juist mailadres hebt opgegeven. Daarnaast ook je spamfilter controleren mocht het bericht niet door zijn gekomen.

De reservering staat ook in de App vermeld. Klik hiervoor op het “tandwieltje”.

Hoe lang mag ik een strandrolstoel huren?

De strandrolstoelen zijn per 4 uur te boeken. Let vooral op bij de Cadweazle want hier is er een beperkte accuduur van 2 uur. Daarna moet de accu weer 2 uur worden opgeladen.

Waar kan ik in Scheveningen strandrolstoelen huren?

Deze kun je huren bij de stallingen: Scheveningen Haven en Kijkduin.

Ik kan de stalling Scheveningen Haven niet vinden!

Wij bevinden ons bij het beachstadion, links aan het einde van de boulevard.

Is het ver naar de Pier vanaf Scheveningen Haven?

Nee, 20 minuten wandelen.

Ik kan de stalling Scheveningen Noord Boulevard niet vinden!

Wij bevinden ons voor het Carlton Beach hotel, rechts aan het einde van de boulevard. Vlakbij de Pier eigenlijk!

Ik wil mijn strandrolstoel bij een andere stalling inleveren, of meenemen naar een andere plaats. Mag dat?

Dat is helaas niet mogelijk. Er wordt veel gebruik gemaakt van onze strandrolstoelen. Ons reserveringssysteem is zo ingericht dat zo veel mogelijk mensen er gebruik van kunnen maken. Dan helpt het niet, als de strandrolstoel bij een andere locatie ingeleverd wordt.

Het lijkt mij leuk om een stukje over de boulevard met een Wombat te rijden. Is dat mogelijk?

Liever niet. Maar als je echt een stukje wilt rijden, bijvoorbeeld om naar de Pier te gaan, doen wij daar niet moeilijk over. Wij proberen het slijten van de banden te minimaliseren. Dus niet helemaal naar Rotterdam rijden s.v.p. ; – )

Ik verblijf in het vakantiepark in Kijkduin. Kan ik de strandrolstoel dan voor een volle week dagelijks reserveren en bij mij houden?

Dat is helaas niet mogelijk. Wij snappen dat dit voor jou makkelijk is, maar het levert ons een enorm logistiek en plan technisch probleem op!

Ik heb een feestje. Op het strand. Ik verwacht dat het later wordt dan jullie openingstijden. Mag ik de strandrolstoel dan de volgende dag inleveren?

Hartstikke leuk. Maar ook hierin moeten wij rekening houden met vervolgreserveringen de volgende dag vroeg. Dat in combinatie met de laadtijd vraagt om een volle nacht laadtijd. Je kunt wel buiten de openingstijden de strandrolstoel inleveren. Hier wordt een toeslag voor berekend. Neem even telefonisch contact op.

Hoeveel kost het eigenlijk, een strandrolstoel huren?

Wij vragen € 5,00 per twee uur voor een elektrische strandrolstoel. En vragen € 2,50 per dag voor een niet elektrische strandrolstoel.

Ik wil met de Cadweazle het water in. Mag dat?

Nee! Oei, dat kan de elektronica niet aan. De Cadweazle is absoluut niet waterproof!

Welk gewicht kan de strandrolstoel dragen?

Maximaal 110 kg.